Profesionální správa nemovitosti – méně stresu, více peněz

13. srpna 2019

Co všechno obnáší správa nemovitosti a proč se vyplatí ji přenechat specializované firmě


Rozhodli jste se koupit nemovitost na pronájem? A víte, co všechno obnáší její správa? Ukážeme vám, jak pronajímat bez zbytečných starostí – tak, aby příjem skutečně zůstal ve vaší kapse. Podívejme se, jak se o byt starají profesionálové, a proč má cenu jim správu vašeho bytu přenechat.

Spolupráce vždy začíná podpisem nájemní smlouvy mezi majitelem a správcovskou firmou, která pak sama hledá jednotlivé nájemníky a uzavírá s nimi dlouhodobé podnájemní smlouvy. Je to zásadní krok, kterým přesunete většinu rizik a starostí na správcovskou firmu – nemusíte se tedy bát neplatičů, poškození bytu nebo neustálých, často nesmyslných požadavků od nájemníka. Každodenní problémy jdou prostě mimo vás.

Na počátku je potřeba byt řádně připravit k pronájmu, což našemu týmu zabere asi jeden až dva týdny práce. Příprava zahrnuje:

  • Vystěhování nepotřebného nábytku (byt se lépe pronajme prázdný).
  • Opravy poškození (kontrola musí být velmi pečlivá).
  • Malování bílou barvou.
  • Generální úklid.

Když je byt připraven, přijde profesionální fotograf, který celý byt nafotí. Současně pomocí špičkové 3D kamery připravíme virtuální prohlídku, která slouží jak pro prezentaci při hledání nájemníka, tak jako důkazní materiál ukazující stav bytu před předáním. Už se nemusíte bát podvodů a složitého vyjednávání – naše kamera vidí úplně všude.

Pak přichází na řadu inzerce na realitních webech, která při správném nastavení ceny dokáže rychle nasbírat dostatek zájemců na prohlídky. Na každý prohlídkový den si makléř postupně pozve šest až osm zájemců. Této fázi se říká nábor. Pořádáme vždy dvě až pět prohlídek, každá zabere asi čtyři hodiny.

Z prohlídek postupně získáme skutečné zájemce, ze kterých interně vyfiltrujeme nejvhodnější kandidáty. Ověříme si potenciální podnájemníky v sedmi registrech (od insolvence a exekuce až po trestní stíhání) a vyřadíme tak z procesu ty, u kterých si nemůžeme být jisti spolehlivostí (v tomto kroku odpadne asi deset procent zájemců). Pouze člověk, který získá dobré hodnocení od makléře a projde naším přísným filtrem i kontrolou na sociálních sítích, se může stát naším novým podnájemníkem.

Teprve pak náš právník připraví podnájemní smlouvu a přejdeme k podpisu. Součástí naší smlouvy jsou přísné podmínky, které podstatně zvyšují ochranu majetku majitele bytu. Je to například:

  • Třicetidenní výpovědní lhůta a tři dny na vystěhování (u běžné nájemní smlouvy je lhůta tříměsíční).
  • Povinné pojištění odpovědnosti na 25 milionů Kč, které uzavřeme před předáním bytu
  • Pokud byt nebude před vrácením uveden do původního stavu či uklizen, postaráme se o to my na úkor kauce

Cílem není uzavřít nevýhodnou smlouvu, ale smlouvu, která nás i vás ochrání před podvodníky. A to se nám daří.

Před předáním samotného bytu musí být zaplaceno nájemné i kauce. Při samotném předání pak projdeme společně s podnájemníkem celý byt a zkontrolujeme jeho stav podle checklistu, aby bylo jasné, že byt předáváme bezvadném stavu a za jakékoliv poškození nese zodpovědnost nájemník. Samozřejmě kromě velkých poruch a závad, při jejichž řešení budeme asistovat. Postaráme se o každoroční vyúčtování služeb a řešení případných technických problémů.

U každého podnájmu máme možnost každé tři měsíce zajít nemovitost zkontrolovat. Kromě technického stavu bytu zjistíme také stav odběru energií, abychom následně provedli mimořádné vyúčtování za plyn a elektřinu a tím zjistili, jestli je výše záloh správně nastavená.

Každá smlouva má platnost dvanáct měsíců. Pokud chce podnájemník v bytě zůstat další rok, uzavřeme před výročím smlouvy smlouvu novou, přizpůsobenou aktuální tržní ceně. Majitel tak vždy dostává měsíční obnos odpovídající současným cenám, které v dnešní době neustále rostou.

Pokud se podnájemník rozhodne spolupráci ukončit, může náš makléř již měsíc před koncem chodit do bytu na prohlídky. Zajistíme tak, že nevznikne časová prodleva před tím, než se nastěhuje nájemník nový, a tím majiteli ušetříme spoustu peněz.

Když podnájemník skončí, zkontrolujeme stav bytu, najdeme případná poškození a vyjednáme nápravu. Vždy se můžeme opřít o důkazy z 3D kamery a podrobný předávací protokol, který podnájemník podepsal.

Současně již od počátku pomáháme majiteli se správným nastavením daní. Klasický přístup je totiž často neefektivní a většina majitelů tak platí víc, než musí. Správným nastavením majiteli na daních ušetříme zhruba jeden měsíční nájem každý rok.

Naše firma myslí opravdu na všechno – kromě nastavení daní také stále kontrolujeme hypotéku, aby vám během pronájmu dokázala maximalizovat příjem z nemovitosti. Ročně připravíme úvěry v hodnotě 400 milionů Kč, takže víme, na co si dát pozor a kde se dá ušetřit. Naši klienti tak každé tři roky získají v průměru kolem 400 tisíc Kč na investice do dalších nemovitostí. Neustále tak zvyšujeme výnos z původního vlastního vkladu.

Každou nemovitost před přijetím do správy zanalyzujeme a porovnáme váš skutečný čistý výnos s předpokládaným výnosem z nemovitosti pod naší správou. Ve většině případů je majitelův čistý zisk vyšší, pokud nechá správu na nás – zbavíme ho tak starostí, a ještě mu zvýšíme výnos.

Profesionální správa je určená každému, kdo již nějaké nemovitosti vlastní, nebo o koupi do budoucna uvažuje.

Pokud vás naše služby zaujaly, rádi vám zdarma připravíme porovnání příjmu i u vaší nemovitosti.

 

Máte zájem? Nebojte se a dejte vědět